سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۷:۵۸

تجارت دریایی جهان 38 درصد رشد کرده است

باشگاه خبری فراساحل: پس از رکود اقتصادی سال 2008 و رکود تجارت دریایی به میران 4 درصد تا کنون، این صنعت 38 درصد رشد را تجربه کرده و 3.2 میلیارد تن بار بیشتری توسط کشتیرانی‎ها جابجا شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل گستره عظیم تجارت دریایی بر کسی پوشیده نیست، پیش بینی می‎شود حمل و نقل انواع محموله‌‌‌ها از طریق دریا تا پایان سال 2017 میلادی به 11.5 میلیارد تن برسد. حمل و نقل نفت خام و محصولات نفتی در این میان سهمی 27 درصدی دارند. محموله‌‌‌های فله خشک 44 درصد، و محموله‌‌‌های کانتینری نیز 16 درصد سهم دارند. موسسه تحقیقاتی Clarksons Reseach اعلام کرد که تغییر سهم انواع محموله‎های حمل شده در دریا در طول زمان به تدریج رخ داده است. سهم محموله‌‌‌های مختلف از نظر وزنی در سال 2009 در مقایسه با سهم آن در سال جاری تغییر ملموسی داشته است.

در حالیکه سهم محموله‌‌‌های سنگ آهن در تجارت دریایی در سال 2009 میلادی 13 درصد بود، این رقم از آن پس افزایش یافته و به 18 درصد رسیده است. طی این مدت سهم محموله‎های کانتینری نیز از 21 درصد کاهش یافته و به 16 درصد کنونی رسیده است. تغییر محسوس دیگر در تجارت دریایی تن-مایل محموله‌‌‌های جابجا شده است. پیش بینی ‌‌می‌شود سهم تن-مایل محموله‌‌‌های فله خشک در سال جاری به 49 درصد تجارت دریایی جهان برسد که نسبت با سهم وزنی آن (44 درصد) بیشتر است. سهم تن-مایل محموله‌‌‌های محصولات نفتی با در نظر گرفتن اینکه حمل بخش قابل توجهی از این محصولات درون مناطق جابجا ‌‌می‌شوند به 5درصد رسیده است، حال آنکه سهم وزنی آن 9 درصد است. سهم نفت خام نیز از تن-مایل محموله‌‌‌های حمل شده در تجارت دریایی 10 درصد است.



  کد خبر : 4442
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :